01 Jul
01Jul

הקיץ בישראל הוא קיץ חם ולוהט במיוחד. ככל שהחור באוזון גדל, כך גדלה גם השפעת קרינת השמש על העור. קרינת השמש החזקה עלולה להזיק לא רק לעור העדין שמסביב לעיניים, אלא גם לעיניים ולמצב הראייה.



טיפים להגנת העיניים מפני השמש, ועל מה יש להקפיד בבחירת משקפי שמש?

1- הקרינה מזיקה גם בימי החורף ולכן, על מנת לצמצם את הנזקים הנגרמים מהשמש יש להרכיב משקפים גם בקיץ וגם בחורף.

2- תאי העור סביב העיניים עדינים ביותר ולכן, הרכבת משקפי השמש יגנו על העין מפני חדירה של קרינה לאישון ולרשתית וימנעו היווצרות של קמטים סביב העיניים.

3- משקפיים רחבות המכסות חלק גדול מהפנים הן המומלצות מבחינה רפואית משום שחוסמות את כניסת קרני השמש מכל הכיוונים ובכך שומרות גם על העיניים וגם על העור.

4- עדשות כהות ברמה של 12% אור נכנס  פולרייזד ומלצות מאוד היות והאור החודר דרך עדשות אלו גורם לצמצום האישונים ועל ידי כך, לצמצום חדירת הקרניים המזיקות.

5- מומלץ להתחיל ולהרכיב משקפי שמש  עם עדשות מקטבות על מנת לשמור כמה שיותר על איכות הראייה ובריאות העור.

בקניית משקפי שמש יש להקפיד על מספר נקודות עיקריות:

1- חשוב מאוד – בקניית משקפיים מכל סוג, לוודא שהמשקפיים עומדים במבחני תו התקן.

2- מומלץ לרכוש משקפי שמש  ממותגים בינלאומיים  כמו למשל WILEY X מקליפורניה

3- חשוב כי עדשות משקפי השמש בעלות דרגת סינון קרניים על סגוליות :UVA , UVB וגם .

4- לאחר בחירת הסגנון כדאי לבחון שהמסגרת נוחה על הפנים אינה לוחצת וכבדה. משקפי שמש חייבות להיות נוחות ובלתי מורגשות בגלל השעות הרבות שמורכבות על העיניים.

5- משקפי שמש טובים מורידים את הבהק הגלוי לרמה נוחה, חוסמים את רוב האור האולטרא סגול והאינפרא אדום, לא מעוותים את הראיה, מעבירים את הצבעים עם שינויים מינימאליים או ללא שינוי, הם מתאימים בנוחות ועמידים. לאלו שעובדים משחקים בשמש, אין משקפים טובים יותר מאשר משקפי השמש של  WILEY X


איך להתאים משקפיים לסוג פנים?

1. הטיפ הראשון והחשוב מכל הוא לבחור מסגרת שתהיה פרופורציונאלית לגודל הפנים, לפנים קטנות-מסגרת קטנה לפנים רחבות יותר –מסגרת רחבה כאשר על צורת המסגרת להיות מנוגדת לצורת הפנים.

2. פנים מוארכות- כמעט כל סגנון משקפיים מתאים לפנים מאורכות, החל ממסגרות רבועות דרך משקפיים עם עדשות קמורות וכלה במשקפיים גדולות.

3. פנים עגולות- מומלץ למצוא משקפי שמש ברוחב שווה או רחב מעט מהחלק הרחב ביותר של פנייך. קימורים לא יתאימו לפנים עגולות אך משקפיים עם עדשות נפרדות יצרו אשלייה של עיין גבוהה ופנים מוארכות.

4. פנים רבועות- רצוי לבחור עיצובים רכים ובעלי קימורים, בשביל לשבור ולרכך את המבנה הזוויתי , קו הלסת החזק.

5. פנים מלבניות- ניתן לקצר ולהרחיב את מבנה הפנים בעזרת עיצובים שאינם גולשים מעבר לחלק הרחב ביותר של פניך. צורות המשקפיים המומלצות הם משקפיים עגולים או משקפיים רבועים, אך יש להמנע מקישוטים מיותרים או זרועות רחבות –אלו עלולים להרחיב את מבנה הפנים.


כיצד נשמור על משקפי השמש

1. את משקפי השמש יש לשמור בנרתיק המתאים בדיוק לגודל המשקפיים. אם יהיה צר מדי, המשקפיים עלולים להישבר או להיפגם.

2. יש לנקות את עדשות המשקפיים באמצעות המטלית שמקבלים בחנות משום שזוהי מטלית המצופה בחומר כימי המבריק את העדשה וסופג את השומנים ממנה.

3. רצוי לא להניח את המשקפיים על הראש, משום שהמוטות מתרחבים והמשקפיים כבר לא יתאימו באופן מושלם לפנים.

4. אין להשאיר משקפיים על לוח השעונים ברכב, משום שקרני השמש, החודרות מבעד לשמשה, מתיכות את כל חלקי הפלסטיק שבמשקפיים, ולעיתים המשקפיים מאבדים עקב כך את צורתם המקורית.


למה לבחור משרפי שמש עם עדשות מקטבות  (POLARIZED)  ?

  • משקפי שמש רגילים אמנם מפחיתים בהירות, אבל הם לא חוסמים בהק (Glare). הבהק נמצא בכל מקום - זהו אור מוחזר מרוכז, המגיע משמשות של מכוניות, מים, שלג, חול, כבישים או כל משטח אחר, והוא מסנוור ומכאיב. גם בימים אביכים ומעוננים, הבהק ישנו. 
  • הבהק המוחזר ממשטחים כמו כביש חלק או מים בד"כ מקוטב במאוזן. עדשות מקוטבות חוסמות את האור המקוטב במאוזן עם מקטבים מאונכים בתוך העדשות. אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב בעדשות מקוטבות, הוא ההפחתה בכיווץ העיניים. הכיווץ גורם לעייפות העיניים ולמתיחות. בנוסף, לבהק השפעה מצטברת.

  • עדשות מקוטבות נותנות ראיה דינאמית, בהירות גבוהה יותר, עומק שדה רב יותר וצבעים חיוניים יותר. עם זוג עדשות מקוטבות, תוכל להסיר את מרבית הבהק על פני שטח המים, וכך ממש לראות מתחתיו.

  • WILEY X  היא הדור הבא של טכנולוגיית הקיטוב. בתהליך ייצור העדשה , מוחדר סרט מקטב בעובי של בערך 30 מיקרון (ראה תרשים), סרט זה מגיע בסוגים שונים של גוונים ורמות כהות ובכך מאפשר את השליטה על רמות סינון קרני השמש אל העין. טכנולגיית יצור העדשה של WILEY X - , CAPTIVATE בשילוב עם האמור עד כה יצרו טכנולוגיית קיטוב מתקדמת ביותר, המעניקה סינון מקסימלי של קרני השמש, וחדות ובהירות ראיה יוצאת דופן.
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.