15 Feb
15Feb

בארצות הברית מתרחשות כמעט 2,000 פציעות בעיניים כל יום. מרבית הפציעות הללו ניתנות למניעה באמצעות השימוש במשקפי הגנה מתקדמים. 

פציעות בעיניים נפוצות בין חיילים בשירות פעיל כוללות גוף זר המשותף במשטח העין מעבודת מתכת ותחזוקת רכב. בנוסף, פציעות נרגשות מאובייקטים או חלקי גוף במהלך פעילויות ספורט. נפילות והתנגשויות באובייקטים במהלך אימונים גם נפוצות. לפי מרכז המרכז למרכז ולמרכז, במקרים של לחימה, פציעות מפיצוצים הן הכי נפוצות בעשור האחרון. 

באופן כללי, פציעות בעיניים עשויות להשפיע באופן שלילי על ביצועיו של חייל ועל מוכנותו התפקודית, ומכאן חשיבותו של נושא משקפי שמש עם תקן בליסטי מחמיר כמו של WILEY X

הצבא האמריקאי מחזיק רשימת משקפי הגנה מורשים APEL- AUTHORIZED PROTECTIVE EYEWEAR הכוללת משקפי שמש תואמים לתקני בליסטיקה, המיועדים לאימונים וללחימה, אשר יכולים להפחית באופן משמעותי את סיכון הפציעות האפשריות מפיצוצים ואובייקטים. 

משקפי ההגנה כמו WILEY X העומדים בתקנים מחמירים עוברים בדיקות קפדניות לאימות עמידותם בפני פיצוץ בליסטי, ולכן יכולים להיכלל ברשימה זו.


מה זה דירוגי בטיחות לעדשות ANSI z87.1

כל משקפי הבליסטיקה מצוידים לפחות באחד משני דירוגי הבטיחות הבאים: MIL-PRF-32432 (הגנת פיצוץ בליסטית, על פי דרישות צבא ארצות הברית) או ANSI z87.1 ו-z87+  (מוסמך על ידי המכון האמריקאי לתקנים). למעשה, אין אפשרות לבחירה בין הדירוגים – כל התעודות מבטיחות שמשקפי הבליסטיקה בשאלה מספקים לפחות מעט הגנה מפני קליעים במהירות גבוהה ופגיעות ישירות בעדשה. אך אנחנו יורים הולכים וטכנולוגיים, אז נפרט את שני הדירוגים בפרטים.

תקן ANSI הזה אינו רק מאושר למשקפי בליסטיקה. הוא מכסה גם מסכי ראייה ופנים אחרים, כגון מסכי ריתוך ומשקפי חנות תעשייתיים. לכן, ישנם רמות שונות של הגנה במשקפי ראייה מאושרים על ידי ANSI. חלק מהמשקפיים והעדשות מקבלים דירוג "Z87" בסיסי, אך זה אינו מספיק למשקפי בליסטיקה. כאשר אתה קונה זוג משקפי בליסטיקה לירי, תרצה עדשות עם דירוגי Z87.1 ו-Z87+. משקפיים עם דירוגים אלה עשויים לעמוד בהגנה מפני פגיעות מאובייקטים כבדים ומהירים וקליעים כדי לקבל את הדירוגים האלה, על העדשות של המשקפים להדיק מכדור ברזל בקוטר של כ-25 מ"מ, ממרחק של 50 אינץ'. 


 מה הוא תקן בטיחות למשקפי שמש MIL-PRF-32432  

תוכל למצוא את הדירוג MIL-PRF-32432  על ציוד לעיניים של  WILEY X Tactical . ציוד לעיניים שדירוגו MIL-PRF  הוא יותר טוב מאוד מציוד שדירוגו ANSI Z87. כדי לקבל את אישור תקן למפרט הזה, העדשות מורסות על ידי כדור פלדה בקוטר 0.15 אינץ' שנוסע במהירות של כ-650 FPS . להקשר, זה מתקרב למהירות ולאנרגיה של ההתנגשות הישירה מכמה סוגי תחמושת רימפייר.


 משקפי השמש בליסטים משמשים למגוון רחב של מטרות בפעילות הצבאית, והנה כמה סיבות לשימוש בהם: 

  • הגנה על העיניים: משקפי השמש הבליסטיים כוללים עדשות המסוגלות להתמודד עם פגיעות כדורים ורספים, מגנים על העיניים של הלוחמים במהלך מערכה או מבצע.
  • הגנה מפני אובדן ונזק לעיניים: משקפי השמש הבליסטיים מיועדים להגן על העיניים מפני פציעות קשות במהלך קרב. הם מיועדים לעמידות גבוהה כנגד פגיעות מכדורים, רספים, שברי זכוכית ופגיעות אחרות שעלולות להתרחש בשטחי הקרב.
  • שיפור תמיכה במשימות מיוחדות: בחלק מהמקרים, המשקפים המיוחדים מגיעים עם תכונות מתקדמות כגון עמידות לרעש, עמידות לאבק ולאור, ויכולת להתמודד עם תנאי סביבה קיצוניים. זה מאפשר לכוחות המיוחדים לבצע משימות בסביבות קשות יותר ביעילות רבה יותר.
  • הגנה מפני אובדן ונזק לעיניים: משקפי השמש הבליסטיים מיועדים להגן על העיניים מפני פציעות קשות במהלך קרב. הם מיועדים לעמידות גבוהה כנגד פגיעות מכדורים, רספים, שברי זכוכית ופגיעות אחרות שעלולות להתרחש בשטחי הקרב.
  • פיקוד ובקרה: חלק מהמשקפים המיוחדים מגיעים עם טכנולוגיה מתקדמת כגון מסכי הצגה או מערכות GPS המאפשרות לפקודה לשלוט ולבקר במציאות מדומה או בזמן אמת.

 

בסופו של דבר, משקפי השמש בליסטים כמו של  WILEY X מהווים חלק בלתי נפרד מהציוד הקרבי המתקדם והמותאם לצרכי הלוחמים במהלך פעילותם הצבאית. הם מספקים הגנה, תמיכה טכנולוגית, ויכולות מרבית להשלים ולשפר את יעילותם של הלוחמים בשטח.



הנחות מיוחדות לחיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון, יחידות מיוחדות, מילואימניקים, יחידות הצלה ומשטרה - עם הצגת תעודה. צור קשר עכשיו 03-3760637 📞

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.